قبل از هرکاری با شماره گیری این کد، شماره سریال ۱۵ رقمی (IMEI) را یادداشت میکنیم: *#06#
بعد با شمارهگیری کد دستوری زیر وارد سامانه همتا میشویم: *7777#
در این مرحله سریال (IMEI) را که قبلا یادداشت کردیم وارد میکنیم و در مرحله بعد یک پیامک از سامانه همتا برای ما ارسال میشود که نشان میدهد که سریال گوشی موبایل لنوو در شبکه ثبت شده است یا نه.
شناسه ۱۵ رقمی دستگاه (IMEI) را وارد نمایید
ورود یا انتخاب تلفن همراه جهت فعالسازی
کد فعالسازی ( ۶ رقمی ) دستگاه خود را وارد نمایید (کد فعالسازی بعد از انتقال مالکیت توسط فروشنده به شماره موبایل خریدار پیامک میشود)
لازم به ذکر است که گوشیهایی که قبل از آغاز طرح رجیستری (۱۴ آذر ۱۳۹۶) سیم کارت داخلشان قرار گرفته و استفاده میشده نیاز به فعالسازی ندارند، ولی تمام گوشیهای آکبندی که بعد از این تاریخ خریداری شده باید فعالسازی شوند.
فرد خریدار میتواند با استفاده از “کد فعالسازی” و “IMEI” و “شماره سیمکارت خود” از طریق فرایند فعالسازی که ذکر شد موبایل خریداری شده را برای سیمکارت خود فعال نمایید. درصورتیکه هنگام خرید انتقال مالکیت را به هردلیل انجام ندهیم فرد خریدار میتواند از موبایل استفاده کند ولی از نظر سامانه همتا، موبایل خریداری شده تحت مالکیت سیمکارت فرد خریدار نیست لذا مسئولیت عواقب آن برعهده خریدار است. با توجه به نکات ذکر شده هنگام خرید باید مرحله یک (استعلام اصالت) و مرحله سه (انتقال مالکیت) را انجام دهیم و بعد مرحله دو (فعالسازی) را انجام دهیم.
مشکلات متدوالی که کاربران در شروع طرح رجیستری با آن مواجه شدند:
دستگاه زیر برای شما ثبت نشده است، در صورت خرید دستگاه،جهت جلوگیری ازمشکلات احتمالی، از فروشنده بخواهید،به شما انتقال مالکیت دهد
IMEI:
355340087697380
معنی این پیام چیست؟؟؟
راح حل و جواب: با طرح ثبت مالکیت یا ریجستری دستگاه شما باید از صاحب قبلی دستگاه بخواین که مالکیت دستگاه را به شماره شما اتقال بدهد تا از مشکلات احتمالی جلو گیری شود
نکته :با شماره گیری *7777#
یا مراجعه به سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir
انتقال مالکیت دستگاه خود را انجام دهید